2010.06.30. 07:57
Tiltakozás: nem akarnak gyűjtőutat a vasúti sínek helyén
Tiltakoznak a Falumúzeum utca és a környék lakói a felhagyott vasútvonal helyére tervezett közút megépítése ellen. Azt szeretnék, ha gyalog- és kerékpárút épülne inkább.
- Örültünk, hogy megszűnt a vasút. Most nyugalom van, és szeretnénk, ha meg is maradna. Úgy tudtuk, hogy kerékpárutat terveztek ide, csak nemrég, egy lakossági fórumon szembesültünk azzal, hogy közút épülne, ráadásul kerékpáros sáv nélkül - összegezte Beledi Istvánné.
- Az útépítéshez 22 méter széles terület kell. A házunk és a falumúzeum kerítése között csak 18 méter a távolság - vetette fel Huszárné Foki Judit.
- Attól tartunk, a 22 méter ahhoz kell, hogy később kétszer kétsávosra bővítsék az utat. Akkor még nagyobb lesz a forgalom - tette hozzá Németh Sándor.
- Meg akarjuk menteni ezt a szép környezetet - csatlakozott a többiekhez Szökrönyös Ágnes.
A beruházás ellen tiltakozók azt is nehezményezik, hogy korábban nem kaptak konkrét választ, amikor a felhagyott nyomvonal sorsáról érdeklődtek a városházán.
- A rendezési tervben már 2005 óta szerepel a gyűjtőút. Az első ütem finanszírozására most, a belváros-rehabilitációs program keretében sikerült forrást találni - emlékeztetett Bertók Sándor főépítész, hogy a terv nem új keletű.
Ugyanakkor sokáig bizonytalan volt, hogy egyáltalán bekerülhet-e az uniós programba a tehermentesítő út folytatása. A fejlesztés jelenleg előkészítés alatt áll, nincs még végső döntés, de a város szeretné kiépíteni. Elengedhetetlennek tartja ugyanis ahhoz, hogy megvalósuljon az alapvető cél, a Kazinczy tér forgalomcsillapítása. Az út második ütemének szükségességét a belvárosi közlekedésről készült tanulmány is alátámasztja.
- Az ilyen belső gyűjtőutak 22 méter szabályozási szélességgel kerülnek a rendezési tervbe, kétoldali járdával, kerékpárúttal, vízelvezetéssel. A belváros-rehabilitáció keretében azonban csak egy kétszer egysávos út építését tervezzük közművekkel, ami nem igényel 12 méternél szélesebb területet. A kétszer két sávossá bővítés elvi lehetősége megvan, de rövid távon nem fog megvalósulni - nyilatkozta Bertók Sándor. Hozzátette: teherautók nem használhatják a gyűjtőutat, s zajvédő fal építését tervezik az engedélyezési terv környezetvédelmi fejezetében nevesített szakaszokra.
A belváros-rehabilitációs programban nincs pénz arra, hogy kerékpárút épüljön a vasútvonalra tervezett gyűjtőút mellé, hiszen a cél az, hogy a járműforgalmat tereljék el a Kazinczy térről, ezt finanszírozza a Európai Únió. Egyelőre nem tudni, más forrásból lesz-e pénz a bicikliútra, s nem dőlt el az sem, hogy a sínek helyén, vagy a Hock János úton épülhet a hivatásforgalmi kerékpárút. Bertók Sándor elmondta: a turistaforgalom kiszolgálására a Zala északi partján létesítenének bicikliutat. Ehhez már készültek tervek.