2015.04.23. 10:53
Ferrari a tükörben?
Nem csak az autók aljából felcsapódó szikráktól izzott a Bahreini Nagydíj a Forma 1-es száguldó cirkuszban, hanem a Mercedes valamint a Ferrari parázs csatájától is.
Az ezüst nyilak pilótáinak a szezon kezdete óta egyre gyakrabban kell használniuk a visszapillantó tükrüket, ugyanis rendre piros versenygépeket látnak benne viszont. A brit világbajnok, Lewis Hamilton levesébe „beleköpött” már Sebastian Vettel, legutóbb a német Nico Rosberg második helyét csaklizta el a szemfüles finn Kimi Raikkonen. A vörös fenyegetést innentől kezdve már illik komolyan venni, ráadásul az olaszok kívülről nézve is dinamikus csapatnak tűnnek, hiszen a négyszeres bajnok, Vettel továbbra is gyermeki lelkesedéssel beszél a nagyszerű lehetőségről. Sőt furcsamód a csapattársa, a jégember arcára is egyre gyakrabban kúszik fel mosoly, ha épp az autóról és a kivételesen jó összetartásról nyilatkozik.
Az új csapatvezető, Maurizio Arrivabene lendületes, itáliai stílusa laza, mégis magabiztos kisugárzást kölcsönöz a Ferrarinak. Talán ez a pezsgés hiányzott eddig a tifosiktól, no és persze egy gyors kocsi, ami eddig hosszútávon megbízhatóan duruzsol. Ezzel szemben a Mercedes istállónál már most tapintható a feszültség, ugyan Hamilton szenzációsan teljesít, három futamgyőzelme a jövőre nézve bizakodásra adhat okot. Német csapattársa viszont folyamatosan a támadások kereszttüzében van, gyenge formája miatt. Nem csak az alakulaton belül, hanem kívülről is érkeznek a kritikák, miszerint agyban még nem tudta felvenni a versenyt a társával. A kétkedők szerint nincs benne tűz. Hogyan is lenne? Mihelyst Rosberg egy másodpercen belülre megközelíti Hamiltont azonnal szólnak a fülére a mérnökök rádión, hogy kímélje az autót, a fékeket, vigyázzon a fogyasztásra és a gumik kopására. Ugyan tilos a csapatutasítás, ám azt a szurkolók is tudják, hogy ez virágnyelven annyit jelent: meg ne próbáld megelőzni a társadat. Ha pedig ellenszegülne, akkor a szerződését kockáztatná, így kénytelen engedni a lelki terrornak. Ilyen helyzetben pedig érthető a frusztráltsága. Talán éppen ezek a burkolt utasítások és a színfalak mögötti taktikai csaták fosztják meg a valódi Forma 1-es élményt a nézőktől. Akik még mindig a gép-gép elleni kemény előzésekre, némi lökdösődésre kíváncsiak, történjen az akár csapaton belül. A szurkolókat egyáltalán nem érdekli a pénz, a reklámérték. Mostanra eljutott a száguldó cirkusz világa oda, amikor egy futam alatt a box kiállások és lekörözések jelentik a legnagyobb izgalmat. Ezen végre érdemes lenne elgondolkoznia a szervezőknek.