2024.07.18. 09:42
A zsákmány fontos, de az élmény is számít a turiban
A kiemelkedő minőség, a kedvező ár és az egyedi darabok ígérete vonzza a Tutitextil-Diszkont Kft. zalaegerszegi üzletébe a vásárlókat. A gyerekruha örök sláger, de akár olyan prémium márkás kincsekre is lehet bukkanni, mint a Tommy Hilfiger vagy a Guess.
Fotó: Seres Peter
Felnőtt ruhák 990-től, gyerekruhák 490-től felfelé – akár már ennyiért is hozzájuthatunk egy márkás pólóhoz a zalaegerszegi Tuti Turkálóban. Az üzletbe, ellentétben a legtöbb, Angliából importáló céggel, Svájcból érkeznek a használt ruhák, méghozzá kiemelkedő minőségben. Rengeteg köztük az új vagy újszerű darab, sokukon még az eredeti árcédula is ott fityeg.
Pál Tímea üzletvezető szerint a vásárlók értékelik a minőséget – ebben és az árat illetően is előnyben vannak számos versenytársukkal szemben –, ez az elsődleges szempontja a betérőknek.
Sokan vallják, hogy jobb a használt, de nagyon jó állapotban lévő ruha, mint egy újonnan vásárolt, ami aztán az első mosás után megcsavarodik, kibolyhosodik… A minőség fokmérője, ha egy használt ruha tartja a formáját, a színét, annál biztosan nem ér kellemetlen meglepetés, ha kivesszük a mosógépből. A Rákóczi u. 5. szám alatti üzletükbe nem is kerülhet láthatóan elhasználódott ruha, az ilyen darabok a jóval olcsóbb kilós üzletekbe mennek tovább, hiszen azoknak is megvan a piacuk…
Ismert márkák és prémium kincsek
A svájci használt ruha másik nagy előnye a minőség mellett, hogy sok olyan márkával találkozhatunk a kínálatban, amelyekkel az itthoni plázákban is. A H&M, a Bershka, a Zara ruháit a magyarok is ismerik és szeretik, ezért örömmel csapnak le rájuk a Tuti Turkálóban is, sőt, mivel a méreteiket is tudják, akár próba nélkül is bátran hazaviszik őket.
Azt, hogy kik a fő „turivadászok”, nehéz meghatározni, hiszen nők és férfiak, idősek és fiatalok egyaránt megfordulnak a ruhákkal megrakott sorok között – legfeljebb mindenki más-más megfontolásból lép be az üzletbe. A jó ár és a magas minőség természetesen az első számú szempont, de vannak, akiket az egyedi darabok vagy az exkluzív, márkás kincsek ígérete vonz. Mert hát hol máshol lehetne hozzájutni egy újonnan 150 ezerbe kerülő télikabáthoz 15 ezerért? Pál Tímea üzletvezető elárulta, hogy gyakran prémium holmik is felbukkannak a kínálatban, egy kis szerencsével akár egy-egy eredeti Guess, Michael Kors, Calvin Klein vagy Philipp Plein darabot is ki lehet fogni.
Nem jön szembe az utcán
Persze a márkajelzés nem minden; van, akinek elég, hogy amit a turkálóból hazavisz, egyedi darab, azaz biztosan nem fog vele szembejönni az utcán. Az ilyen „kincsvadászoknak” az élmény is számít, márpedig a 440 négyzetméteres területen ez is adott. Szinte minden ruha vállfán van, gyakran elfeledkezik az ember arról, hogy egy turkálóban nézeget éppen…
Az üzletvezető szerint ez nagy vonzerő a férfiaknak is, akikből szintén komoly törzsvásárlói bázis alakult ki.
Van, akit a felesége rángat be először, aztán később visszajön egyedül is és függő lesz
– említi meg az üzletvezető, aki szerint a kiemelkedő ár-érték arány az erősebb nem képviselőt sem hagyja hidegen… Különösen kedvelik a turit a családanyák, akik nem szívesen költenek vagyonokat új ruhára, tudván, hogy néhány hét vagy hónap után kinövi őket a gyerek.
Folyamatosan töltik
A választék hatalmas, és a régi időkkel szemben, amikor már bálabontáskor elkapkodták az igazán jó darabokat, folyamatosan frissül. Ahogy fogynak a ruhák, úgy töltik a munkatársak az állványokat, így lehet, hogy délután már teljesen más kínálattal találkozik a betérő, mint reggel, nyitás után. Ezért is lehet, hogy a legelszántabb törzsvásárlók akár mindennap benéznek. Van miből frissíteni az árukészletet, hiszen a négy üzletet üzemeltető Tutitextil-Diszkont Kft. telephelyén naponta 5-6 tonna használt ruhát dolgoznak fel. Az áru saját kamionnal, egyenesen Svájcból érkezik, és több mint 30 alkalmazott felel azért, hogy a kínálat mindig friss és színes legyen. Nem csoda, hogy az ide betérők 90 százaléka nem távozik üres kézzel…