2011.10.12. 16:56
Sikerült egymillió fölé tornázni a Hévízen töltött vendégéjszakák számát
Boldog békeidők Hévíze, Zöld napok, helyi termékkóstolók, belvárosi séták. Néhány népszerű rendezvény azok közül, melyeket a turisztikai desztinációs menedzsment projektjének köszönhetően tartottak a városban.
A Desztinációs együttműködés további erősítése Hévízen, az élet forrásánál című pályázat zárórendezvényét szerdán délután tartották a polgármesteri hivatalban.
Pusztai Erzsébet, a Hévíz TDM Egyesület elnöke értékelésében elmondta: közel 53 millió forint összköltséggel valósult meg a fürdővárosban a turisztikai desztinációs menedzsment szervezet- és hálózatfejlesztése. Az Új Széchenyi Terv közel 45 millió forint uniós támogatása lehetővé tette, hogy a Balaton közelében a turisztikai szolgáltatások és lehetőségek ismertebbek és elérhetőbbek legyenek. A projekt eredményeként a turisták a város több pontján találhatnak tájékoztató, útbaigazító táblákat, valamint létesítettek több elektronikus információs pontot is. Úgynevezett "Touch info" érintőképernyős, kültéri információs terminálokat helyeztek ki, melyeken szállásokat, programokat és éttermeket lehet keresni. A kerékpáros termékfejlesztés keretében térképek, útjelölések és egész napos programok is megvalósultak. Kialakítottak egy garantált programrendszert, benne koncertekkel, vásárokkal.
Az egyesület 2006-ban azzal a céllal alakult, hogy fellendítse a város idegenforgalmát, segítse marketing tevékenységét, így hatékonyabban, összehangoltan támogathatja a turizmusban, idegenforgalomban résztvevők érdekeit, mind a szolgáltatások értékesítése, mind pedig a színvonal növelése érdekében. A város és környéke természeti, földrajzi, kulturális és muzeális értékekben gazdag, ezek még ismertebbé tétele fontos a térség imázsának erősítése érdekében. Az egyesület üzemelteti a Tourinform-irodát, működteti a város honlapját, kiállításokon képviseli a város és a környék idegenforgalmi kínálatát, turisztikai kiadványokat ad ki. Pusztai Erzsébet hozzátette: az elkezdett munka folytatódik, hiszen újabb, jelentős összegű pályázatot nyertek.
Kepli József, Hévíz alpolgármestere beszédében azt hangsúlyozta, hogy a város vezetése támogatja a település intenzív marketingjét.
- A korábbi évekhez képest nagyságrendekkel több pénzt költ a város a programok szervezésére, népszerűsítésére, s ennek eredménye már jól látszik - tette hozzá. - Míg évente átlagosan 8-900 ezer eltöltött vendégéjszaka állt a hévízi statisztikában, addig - bár hivatalos eredmények még nincsenek - idén jóval egymillió fölött alakul majd ez a szám.
Turizmus