Zala Vármegye Innovatív Vállalkozása Kamarai Díj

2024.06.02. 12:30

A jövőt hozzák a jelenbe – Z. E. H. Energetikai és Építőipari Kft.

A lakossági és céges vízkezelés kérdéseire ad jövőbe mutató válaszokat a Z. E. H. Kft., amely az Egyesült Államok építőipari modelljét követve kínál környezetbarát megoldásokat. Horváth Zsolt ügyvezetővel beszélgettünk.

Péter B. Árpád

Horváth Zsolt: A Grünwald tapasztalata több ezer beépített műtárgyra alapul, s mindezt beépítettük környezetvédelmi tevékenységünkbe is

Forrás: Z. E. H. Kft.

– Kutakodtam kicsit az interneten, s látom, a zöldipar regionális úttörői, de mit jelent ez egészen pontosan?

– A Z. E. H. Kft. 100 százalékban magyar környezetvédelmi cégként, lakossági és vállalati ökoszisztémák gyártásával, beépítésével, kereskedelmével foglalkozik, átlagosan 75 fővel. Gyártelepünk Türjén, mérnökirodánk Pécsett található. Szakképzett kollégáink – mérnökök, hegesztők, gyártói technológiájú mélyépítők – a tanműhelyek s az egyetemi fejlesztési kapcsolatok révén biztosítják cégünk folyamatos fejlődését.

– Műszaki ismeretek híján kérem, segítsen. Mindez mit takar?

– Tizenöt éve indult a Z. E. H. Kft. első termékfejlesztése, mivel nagy szükség volt egyedi méretű és felhasználású tartályokra. Azóta ipari ökoszisztémánk teljes lett, mintegy 20 Grünwald márkájú termékcsaláddal biztosítjuk a cégek telephelyeinek vízkezelését. Magyarországon egyedülállóan minden termékcsaládunk saját fejlesztés, és rendelkezik hazai, illetve külföldi laborminősítésekkel is. Alaptézisünk az volt, hogy kövessük az Egyesült Államok építőipari modelljét, ami olcsón beépíthető, minőségi termékekre, vagyis az ügyfélre és a beépítő cégekre fókuszál. Ezt a víziót visszük tovább termékeink exportjával, amiben a GINOP Plusz Magyar Multi Program jelent óriási elismerést és támogatást.

A Grünwald vállalati ökoszisztémája. Azt kínálják, ami náluk is bevált
Forrás: Z. E. H. Kft.

– Ezek szerint önöknél a K+F jegyében telnek a mindennapok, ami persze elég költséges folyamat. Mi az előny, a haszon ebben a Z. E. H. Kft.-nek, s ami tán még fontosabb: az ügyfeleiknek?

– A Grünwald márkánk K+F, vagyis kutatásfejlesztési folyamatai során kiemelten fókuszáltunk az innovációra, a termék beépítési idejére és a beton akár teljes elhagyására. Ezzel az ügyfél nemcsak pénzt spórol, hanem a beépítő cég és a pályázó vállalkozás egyszerre tesz a környezetvédelemért, amit büszkén tehet közzé ESG-, vagyis környezetvédelmi és fenntarthatósági jelentésében. A hagyományos környezetvédelmi termékek gyártói nem rendelkeznek beépítő csapatokkal, így 15 év tudásával, s az ebből fakadó motivációval sem. A Grünwald tapasztalata több ezer beépített műtárgyra alapul, s mindezt beépítettük környezetvédelmi tevékenységünkbe is, ami tetten érhető ügyfeleink ESG-jelentésének minőségében, s ez számukra komoly előnyt biztosít.

– Milyen jövő előtt áll a „zöld építőipar”?

– Hatályba lépett az ESG-törvény, amely alapján egyszerre számít az, hogy egy cég pályázzon, üzletileg fenntartható legyen és környezetvédelmi szempontból is felelősséget vállaljon. Az ESG-megfelelés ráadásul a közép- és nagyvállalatok mellett beszállítóként, már a kkv-k számára is nélkülözhetetlen a versenyképességhez, ugyanis a megrendelők ESG-megítélése a beszállítóik ESG-értékelésétől is függ.

– Ezek szerint ez a három betű jelenti a jövőt, vagy tán a jelent is?

– Azt, hogy milyen elvárásoknak kell megfelelni a fenntarthatóság szempontjából, jól mutatja a német beszállítói törvény, amely fokozatosan válik standarddá Magyarországon is. Grünwald márkánk nemcsak környezettechnikai funkcióban, hanem a működtetési és beépítési karbonlábnyomban is lehetőséget ad a cégeknek arra, hogy kimagasló ESG-jelentést biztosítsanak az ügyfeleknek. A Grünwald-ökoszisztéma új termékei – mint például a gyorspince, az automata öntöző magaságyás és a hidropónia – nagy sikernek örvendenek, hiszen a jövőt hozzák a jelenbe.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!