2019.05.09. 07:00
Az érettségi harmadik napja nem okozott meglepetést a Gönczi tanulóinak
A mateknál könnyebb volt – mondták diákok szerdán, néhány perccel a történelemérettségi feladatainak megoldása után a Gönczi Ferenc Gimnáziumban. A többséget nem érte meglepetés.
Ki mit írt? – Jankó Marcell, Horváth Máté, Domján Borbála és Cseresnyés Endre a vizsga után
Forrás: Zalai Hírlap
Fotó: Korosa Titanilla
A feladatsor
– Közepes nehézségű volt az idei feladatsor – részletezte Fentős István, a gimnazisták történelemtanára. – A feladatok megoldásához többféle kompetenciát fel kell használniuk a tanulóknak, hiszen még egyszerű matematikai számítás is szerepelt az egyik pontban. Az első 12 feladathoz csak kismértékben lehetett a térképet segítségként felhasználni, vagyis ezzel a lehetőséggel ebben az esetben nem élhettek a diákok. A források között viszont két feladatnál is volt térképszelvény, amely alapján lehetett tájékozódni. Ezek közt az egyik feladat a hidegháború utáni időszakot érintette, a másik pedig a 16. századi Magyarországon zajló török elleni harcokhoz kapcsolódott. Az esszétémák is – mondhatni – kellemesek és jól írhatók voltak ebben az évben.
A diákok többsége a feszült munka után mosolyogva hagyta el az iskolát, összességében nem ítélték nehéznek a feladatokat, avagy könnyebb volt, mint amit vártak.
Hasonlóra számítottak
– Érdekesnek találtam a feladatokat, kedvelt témám a két világháború, az idekapcsolódó kérdések jól mennek, ezért is választottam az esszékérdések közül a trianoni béke hatásait – mondta Jankó Marcell, aki a felkészülés során a térképet is sokat lapozgatta. – A vártnak megfelelő nehézségű volt a feladatsor.
Domján Borbála Kata nehezebb megmérettetésre számított töriből, az első izgalmak csillapodása után azt is elmondta, hogy a vizsgán olyan atlaszt használhattak, mely kevesebb információt tartalmaz, mint a régebbi gyűjtemények, de az esszéknél ez is nagyon jól jött, különösen a trianoni béke utáni helyzet kifejtésénél. A térkép mellett a források is nehezítették a maturálók dolgát. Ezek közt fele-fele arányban volt, ami segítette a válasz megtalálását, és ami nem, vagyis az elméleti tudásra kellett inkább hagyatkozniuk.
– Én is a trianoni témát választottam, illetve a középkori uradalmakat. Mindkettő nagyon jó téma, könnyen meg lehetett írni. Számomra pedig pont a kétpólusú világrend megszűnéséhez kapcsolódó feladat bizonyult nehéznek – részletezte a mezőgazdasági mérnöknek készülő Domján Borbála Kata.
Árkovicsné Pezzetta Claudia igazgató az idei vizsgák kapcsán arról tájékoztatott, hogy összesen 41-en érettségiznek a Göncziben, közülük 27-en végzősök. A középszintű vizsgák mellett hét tanuló kilenc tantárgyból jelentkezett emelt szintű érettségire.