2024.07.31. 07:30
Nagyapáról unokára szállt a 47 éves Zsiguli
A Zsiguli története 53 évre tekint vissza Magyarországon, hiszen az első, Fiat-alapokra épülő szovjet modellt 1971 júniusában vehette át a boldog tulajdonosa. 1975-ben már a százezredik kereklámpás is gazdára talált. Egy zalaegerszegi benzinkúton pillantottunk meg egyet, amely már a százezrediken felül érkezett. Horváth Ernő családja birtokában áll, 47 éve.
A zalaegerszegi Horváth Ernő hobbiautónak tartja, és kirándulásokra használja a 47 éves, eredeti és üzemképes Zsigulit
Fotó: Antal Lívia
- Nagyapámé volt, ő adta át nekem 2002 decemberében. Teljesen gyári, illetve eredeti benne minden, az ülések, az üléshuzatok, az összes fogantyú, az ablaktörlő, a sebváltó, egyszóval minden - mutatta be a 47 éves járművét Horváth Ernő érdeklődésünkre. - A különbség csak annyi, hogy autórádiót és hangfalakat szereltem be, mert eredetileg nem volt benne. Itt a boksz helyén csak egy üres rész volt. Ezenkívül még sárvédő dobbetéteket tettem bele, hogy ne rozsdásodjon. 2003-ban pedig lefényeztettem. Ennyi volt csak a modernizáció. Sokáig állt a garázsomban, három hónapja helyeztem újra forgalomba.
A fiatalember elmondta, hogy megszokta már vezetését, ami először furcsa volt a mostani autókhoz képest, hiszen se fékrásegítő, se szervokormány nincs benne. Próbálkozott sportkormánnyal, de visszacserélte a gyárira, mert azt könnyebb tekerni. Hobbiautónak használja a hétvégeken, kirándulásokra. Horvátországot is megjárta vele, 360 kilométert utazott az ország belsejébe. Közben tankolt, hiszen egy tankkal 200 kilométert lehet megtenni. Amerre jár, rácsodálkoznak, mert már nagyon ritkán látni Zsigulit az utakon.