Egy korszak közkedvelt járműve volt

2024.07.31. 07:30

Nagyapáról unokára szállt a 47 éves Zsiguli

A Zsiguli története 53 évre tekint vissza Magyarországon, hiszen az első, Fiat-alapokra épülő szovjet modellt 1971 júniusában vehette át a boldog tulajdonosa. 1975-ben már a százezredik kereklámpás is gazdára talált. Egy zalaegerszegi benzinkúton pillantottunk meg egyet, amely már a százezrediken felül érkezett. Horváth Ernő családja birtokában áll, 47 éve.

Antal Lívia

A zalaegerszegi Horváth Ernő hobbiautónak tartja, és kirándulásokra használja a 47 éves, eredeti és üzemképes Zsigulit

Fotó: Antal Lívia

- Nagyapámé volt, ő adta át nekem 2002 decemberében. Teljesen gyári, illetve eredeti benne minden, az ülések, az üléshuzatok, az összes fogantyú, az ablaktörlő, a sebváltó, egyszóval minden - mutatta be a 47 éves járművét Horváth Ernő érdeklődésünkre. - A különbség csak annyi, hogy autórádiót és hangfalakat szereltem be, mert eredetileg nem volt benne. Itt a boksz helyén csak egy üres rész volt. Ezenkívül még sárvédő dobbetéteket tettem bele, hogy ne rozsdásodjon. 2003-ban pedig lefényeztettem. Ennyi volt csak a modernizáció. Sokáig állt a garázsomban, három hónapja helyeztem újra forgalomba.

A fiatalember elmondta, hogy megszokta már vezetését, ami először furcsa volt a mostani autókhoz képest, hiszen se fékrásegítő, se szervokormány nincs benne. Próbálkozott sportkormánnyal, de visszacserélte a gyárira, mert azt könnyebb tekerni. Hobbiautónak használja a hétvégeken, kirándulásokra. Horvátországot is megjárta vele, 360 kilométert utazott az ország belsejébe. Közben tankolt, hiszen egy tankkal 200 kilométert lehet megtenni. Amerre jár, rácsodálkoznak, mert már nagyon ritkán látni Zsigulit az utakon.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában