2024.09.25. 14:00
Egy év múlva már a teskándi kerékpárúton tekerhetünk
A Magyar Építők portál értesülése szerint az uniós közbeszerzési adtatok alapján a zalaegerszegi Sprint Kft. nyerte el az új bringaút kivitelezését. A nyertes kivitelezőnek 270 napja lesz a 4 kilométeres kerékpárút megépítésére, így jövőre már vígan tekerhetünk a Zalaegerszeg és Teskánd közötti szakaszon, s onnan Zalalövő felé. A részletekről néhány hét múlva számolnak be az önkormányzatok.
Egyelőre út a semmibe. A teskándi kerékpárút folytatása hamarosan elkészül
Fotó: Pezzetta Umberto
Fűvel benőtt aszfalt jelzi a Zalalövő irányából 2015-ben megépített Zala-völgyi kerékpárút végét a teskándi focipálya mellett. Nemsokára örülhetnek azonban a biciklisek – no meg az autósok –, ugyanis a beruházás folytatásaként biztonságosabban közlekedhetünk majd Zalaegerszeg felé és onnan akár Zalalövőig.
Az uniós támogatással megvalósuló építkezés négy részből, a Teskánd-Zalaegerszeg közötti 3468 méter hosszú fő útvonalból, valamint három kapcsolódó pályából áll majd:
- a teskándi északnyugati ág 183 méter,
- az andráshidai ág 326 méter,
- míg az ebergényi ág 149 méter hosszú lesz.
A kerékpárút Teskándon a Május 1. utcáról indul majd el. A Zala-völgyi kerékpárút-hálózatba a település északkeleti határa közelében található vasúti töltésen keresztül teremtenek összeköttetést – írja a Magyar Építők. A fő nyomvonal a 7405. számú út nyugati oldalán fog haladni, majd az Újhegyi utcai csatlakozás környezetében átvált a keleti oldalra. Ezt követően a új kerékpárút a 762. számú út déli oldalán vezet tovább, majd a Városvég utcai csatlakozás előtt keresztezi az országos kezelésű utat. Innen a nyomvonal a Bíbor utcát keresztezve halad tovább, majd a nem használt vasúti nyomvonalon éri el a Belső tehermentesítő utcai csatlakozást. Ezt követően az önkormányzati kezelésű út északi oldalán folytatódik a Malom utcai csomópontig, ahol végül kapcsolódik a már meglévő nyugati irányú kerékpárúthoz.
Kiváló a város kerékpárút-hálózata, megnőtt a bringások száma
Megfelelőnek tartja Szabó Balázs, a Zalai Teker(g)ők Kerékpáros Sport- és Túraegyesületének elnöke a zalai vármegyeszékhely biciklis infrastruktúráját. A teskándi kerékpárút kiépítése pedig további lehetőséget ad majd a túrázásra.
- Zalaegerszegen jelentősen megnőtt a kerékpárutak száma és hossza az utóbbi években, valamint hálózattá értek össze a városrészek szakaszai. Szinte folyamatosan végig tudjuk járni a várost kétkeréken – felelte érdeklődésünkre az elnök. - A mostani kivitelezés nyitás Göcsej felé, mivel alacsonyabb forgalmú úton, illetve kerékpárúton közlekedhetünk majd. Úgy vesszük észre, az egyre jobb és hosszabb kerékpárutaknak köszönhetően jelentősen megnőtt a biciklisek száma a városban. Biztonságosabb, így nemcsak a turisták, hanem a munkába igyekvők is többször veszik elő a drótszamarat. A beköszönő hideg idő se riasszon vissza minket, pattanjunk csak biciklire, jót tesz az egészségünknek.
A sportolók a kerékpárutakon jutnak el terepre
A GreenZone-ZKSE sportolói, edzői ugyancsak örülnek a fejlesztéseknek. Igaz, ők terepen gyakorolnak és versenyeznek, ám az edzésekre a városon át vezet az út.
- Gyakran közlekedünk a Zala-völgyi kerékpárúton és a környező településeken is – tájékoztatott Horváth Szabolcs utánpótlás edző. - Bevallom, örülnénk egy kaszaházi-andráshidai összeköttetésnek is, ott ugyanis alig van kereszteződés, ami edzés szempontjából számunkra előnyös. Megjegyzem, akár rollerrel, akár kerékpárral közlekedem, vannak számunkra is veszélyesebb helyek, például a Köztársaság úton a kapubejáróknál kell nagyon figyelnünk az autósokra. Mindent összevetve, edzések után a nagytemplomnál szétválva mindenki hamar és biztonságosan tekerhet haza.
Zalaegerszegen több mint száz éve használják a biciklit
Érdekesség, hogy Zalaegerszeg valóban kerékpáros település, 1895-ben jött létre az első egyesület. Másrészt az utóbbi években valóban figyelnek a döntéshozók arra, hogy tehermentesítsék a belvárost. Az önkormányzat célja, hogy bekapcsolódjon az országos, idővel pedig a nemzetközi kerékpárút-hálózatba. Ezek a beruházások pedig egyfelől a fenntartható fejlődés és az élhető város jegyében zajlanak. 2019 óta egyébként több mint 20 kilométer kerékpározható szakaszt építettek vagy alakítottak ki.