2024.08.08. 10:19
Hasítottak a ZVMK autómodellezői is az Eb-n
Az egerszegi modellezők is ott voltak a Pécsett rendezett FEMA Európa-bajnokságon. A Zalaegerszegi Városi Modellező Klub nemcsak versenyzőivel vett részt a viadalon, de a rendezésben is oroszlánrészt vállalt.
Az autómodell "lelke" az, ami a karosszéria alatt van. Motor, kipufogó és Mayer Imre ujja a benzintankon
Fotó: Kerkai Attila
A gyorsasági autómodellek Európa-bajnokságát rendezték meg Pécsen , aminek a szervezését és rendezését a Magyar Modellező Szövetség megbízásából az idén három magyar klub, a pécsi, a kaposvári és az egerszegi vállalta magára. Vagyis, a ZVMK mint rendező volt jelen az eseményen. Az Eb évenként ismétlődő esemény, Mayer Imre, a ZVMK rutinos modellezője pedig elmondta, hogy az Eb-n az idén tíz ország versenyzői indultak, de külön engedéllyel egy Ausztráliából érkező pár is részt vehetett a küzdelmekben, ők csak emiatt az esemény miatt utaztak Európába.
Ami a versenyeket illeti, a ZVMK tagjai részéről Mayer Hajnalka hetedik lett a Monza kategória 3.5 kcm-es kategóriájában, Mayer Viktória pedig a még előkelőbb 5. helyen végzett. Minden modell három starton vehetett részt, (péntek, szombat, vasárnap), de az utolsó nap már csak a legjobb 12 versenyző indulhatott. Maradva a számoknál, összesen 298 modellt neveztek a hat kategóriában, így igencsak sűrű programot bonyolítottak le a szervezők.
Mayer Imrénél - aki lányai felkészítését és a modellek előkészítését is végezte - szakavatottabb modellezőnél nem találtunk volna tapasztaltabbat, hogy némi betekintést nyerjünk e modellek "életébe" és működésébe.
- A versenyek egy körpályán zajlanak és körpályán száguldanak, van, hogy 245 kilométer per órás sebességet is elérnek ezek az autók - mondta. - Csak érzékeltetésképpen, a motorok ilyenkor 43 ezer fordulatot tesznek meg percenként, ezek főleg olasz gyártmányú robbanómotorok. Természetesen a tuningot és a felkészítést már minden modellező saját maga végzi. Amitől nem lehet eltérni, az az üzemanyag. A ricinus és metilalkohol elegyéből álló hajtóanyagot minden esetben a szervezők biztosítják az Európa-bajnokságon és kizárólag ezt használhatják a versenyzők.