2009.09.04. 10:30
Nyafka csaj gyökér pasija: Kálloy Molnár Péter a Kvártélyház színpadán
Zalaegerszeg - Ámulsz. Amiről azt hitted, csak veled fordulhat elő, arról egy nyár végi színházi esten kiderül, mindennapi eset, a világ bármely pontján ugyanúgy értik félre egymást a férfiak és a nők, mind a te otthonodban.
Persze a rácsodálkozásban van egy kis művi értetlenkedés. Hiszen aki képes jól megfigyelni saját magát és a kapcsolatait, annak kissé papírízű, jóllehet, nagyon szórakoztató kiskátévá válik Rob Becker Caveman című komédiája. A könnyen fogyasztható, a manapság oly népszerű, pszichologizáló okosságokat azonban irtó aranyos csomagolásban kapjuk. A mackós göngyöleget úgy hívják, Kálloy Molnár Péter. Ezúttal a zalaegerszegi Kvártélyház szervezői örvendeztettek meg a kivételesen tehetséges színész jelenlétével, tavaly decemberben a kanizsai közönség röhögte magát könnyesre a darabon.
Az alsógatyáival együtt került az utcára - Kálloy Molnár Péter az egerszegi Kvártélyház színpadán
Fotó: Ohr Tibor
A rommá röhögött rekeszizom kétórás tornája
A Caveman műfaja a Magyarországon ritka one man-show, kortárs amerikai komédia a javából.
Főhősünk, egy, a csaja mellől az utcára penderített negyvenes fickó, magyarázza a bizonyítványát: a magánemberként megélt, ám valamennyi férfitársára is kivetíthető konfliktusait. Minden rossznak a nemek közötti különbség az oka. Férfilogikája és fantáziája egyik őséhez vezet bennünket. A kőkorszakból szóló bölcsességek kiderítik, a nyafka , gyűjtögető nők és a gyökér , vadászó férfiak annak ellenére nem képesek egymás nélkül létezni, hogy még véletlenül sem beszélnek egy nyelvet.
Ha ugyanis egy férfi azt kérdi a haverjától, horgászunk , hajszálra ugyanarról a szeretetről szól, mint amikor két nő arról beszél, milyen tünci ez az új cucc, mennyire boldogok, hogy végre taliztak, mert olyan édi az ő imádnivaló barátnőjük. Ugyanez a különbség az otthoni létben sokkal markánsabb esettanulmányokat produkál. Én már rég megkérdeztem volna, merre kell menni, kárál a nő, miközben az útbaigazításkérést mélyen megvető és elutasító férfi önbecsülése romjain ülve, no meg harmadszor eltévedve tekeri a kormányt a körforgalomban. Szeretném, ha átkarolnál alvás közben , kéri a nő, ezután a férfi összes végtagja elzsibbadva várja a megváltó reggelt.
A ostoba sértődöttség és a bájos érzékenység női, a bunkó macsó és a romantikus lírai alkat férfi princípiumai között evezgetünk. De ezt ne úgy tessék elképzelni, mint egy könnyes lányregényt, inkább mint a rommá röhögött rekeszizom kétórás tornáját.
Így izgalmas, nem?
A 2005 óta Magyarországon is játszott darab sikerének kulcsa idehaza a főszereplő, aki az egerszegi színpadot is maradéktalanul belakta. A Broadway legtöbbet játszott egyszemélyes darabját közel 4 millió néző látta tavalyig. A titok továbbá abban rejlik, hogy Becker komoly antropológiai, pszichológiai, szociológiai előtanulmányokat folytatott, mielőtt papírra vetette vicces, ám mélyen szántó gondolatait. A majd háromévnyi csiszolgatás is bizonyára jót tett a bohózatnak.
A műsorfüzetek szerint a Caveman főhősének sorsában sok férfi magára ismerhet - és jó eséllyel kezdhet új életet, de a nők is megérthetik párjukat és saját magukat. Bár, akivel én láttam, a végén amondó volt, bár látjuk a tükröt, s benne magunkat, a tipikus hibákat holnap is elkövetjük.
Így izgalmas, nem?
Színész-életrajz
- Kálloy Molnár Péter Mezőcsáton született 1970. június 6-án.
- 1993-ban végzett a Színház- és Filmművészeti Főiskolán.
- 1991-ben került a Nemzeti Színházhoz, majd 1992-től 1997-ig a Vígszínház társulatának volt a tagja.
- 1997 óta szabadfoglalkozású művész, a Komédiumban, az International Buda Stage-ben és a Thália Színházban szerepel.
- A Beugró című televíziós műsor állandó szereplője, rendszeresen kap szkronszerepeket és szinkronrendezőként is működik.
- A moziba járó nézők az Üvegtigrisben, a Kútfejekben, a Papírkutyákban láthatta a közelmúltban.