2017.07.28. 13:54
Drága jegy, rozsdás busz - A biztonság fontosabb az esztétikumnál
NAGYKANIZSA Fotókkal illusztrált olvasói levelet kapott szerkesztőségünk, melyben a helyi busztársaság elöregedett járműparkjára panaszkodtak.
Mint azt lapunk egyik olvasója leírta: már nem mehet el szó nélkül a drága pénzért megvett jegy, illetve bérlet és a cserébe kapott szolgáltatás színvonala közötti óriási különbség mellett.
Fotó: Szakony Attila
– Gyakoriak a járat kimaradások, előfordult, hogy éppen munkába mentem volna, de a busz nem érkezett. Hiába próbáltam panasszal élni, az illetékesek mindig éppen akkor vannak szabadságon. Természetesen néhány elrettentő képet is csatolok, hogy lássák, nem alaptalan a felháborodásom. hisztéria keltés a levelem. Szétrohadt buszok, elöregedett járműpark. Az időseknek szinte lehetetlen a felszállás a magas lépcsők miatt. Kérem keressék meg a felelősöket, hátha az újságnak hajlandóak nyilatkozni – kérte a levél írója.
Fotó: Szakony Attila
Természetesen így tettünk, a felsorolt problémákkal megkerestük az Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ Zrt-t (ÉNYKK), ahonnét rövid időn belül megérkezett a válasz.
Mint azt a kanizsai buszokat üzemeltető társaság kommunikációs vezetője, Hegedűs-Kuti Piroska jelezte: a városi közösségi közlekedés biztosítása az önkormányzattal kötött szerződés szerint történik. Ez alapján a feladat ellátását a társaság 20 darab autóbusszal biztosítja, melyek átlagéletkora 13,67 év. Mivel a járműpark megfelelő műszaki állapotának elérése és fenntartása jelentős erőforrásokat igényel, ezért az esztétikai szempontok – karosszéria javítások, festések – csak a biztonságos üzemeltetést követően érvényesülhetnek.
Lapunk olvasója szerint az idősek nehezen tudnak felszállni a magas lépcsős buszokra Fotó: Szakony Attila
A busztársaság egyúttal jelezte: a járműpark tekintetében előre nem látható meghibásodások előfordulhatnak, ami nem csupán késéseket, de járatkimaradásokat is okozhat. Ilyen esetekben a tartalék járműveket kell bevetni, hogy biztosítani lehessen a közösségi közlekedést.
– A képeken látható jármű – amely nem a helyi járati állomány része – 22 éves, tartalék autóbuszként a meghibásodások esetén szükséges járműpótlást biztosítja, melyet ez év tavaszán selejtezni terveztünk, ezért esztétikai megújítására költséget nem fordítottunk – folytatta válaszát a társaság kommunikációs vezetője, aki hangsúlyozta: augusztus végétől már nem közlekedik a jármű.