Gyorsan a központba - Hétfőn déltől használható a tehermentesítő új szakasza

2016. január 07., 05:10 szerző: Arany Gábor
komment
Zalaegerszeg - Zajcsillapító hatású és hosszú élettartamú, úgynevezett gumibitumenes kötőanyaggal épült meg a megyeszékhely belső, északi tehermentesítő útjának második üteme, amit a közlekedők jövő hétfőn, január 11-én 11 órától használhatnak.
hirdetes_kapcsolo: 1
data['nincs_banner']: 0
G->reklam_mentes: 0

A változással kapcsolatban Gecse Péter alpolgármester adott tájékoztatást, felhívva a figyelmet az új forgalmi rendre is. Tehát a régi, zalalövői felhagyott vasúti nyomvonalon 1570 méter hosszban, bruttó 360 millió forintos költséggel kiépített hét méter széles, 2x1 sávos út az olai vasúti megállóhoz, illetve az Ifjúsági Sportcentrumhoz vezető Vágóhíd utcától a Kiskondás étteremig tart. A szomszédságában lévő buszforduló területét felhasználva épült ki a kapcsolódás a Hock János úthoz, ahonnan Andráshida felől érkezve külön balra kanyarodó sávból lehet a tehermentesítőre befordulni. Az új útszakaszon pedig három helyen is járműosztályozós csomópont épült ki: a Falumúzeum utcánál, a Malom utcánál és az Interspar mögött. A csomópontok teljes értékűek, azaz minden irány forgalmát kiszolgálják. A gyalogosok biztonságos közlekedése érdekében számukra kijelölt átkelőhelyeket is létesítettek, mégpedig a Hock János úti csatlakozásnál, illetve a Malom és a Falumúzeum utcánál. A biztonságot ezeken a helyeken sárga villogó jelzőlámpák is szolgálják. Bár az Ola, illetve a Hock János útról több mellékutca nyílik észak felé, de ezek közül a tehermentesítő utat kizárólag a Falumúzeum és a Malom utca keresztezi. Az innen érkezőket elsőbbség adás kötelező tábla fogadja. A többi kis utca zsákutca marad.

Gecse Péter elmondta, tervezik, hogy a gyalogos forgalom kiszolgálására zúzalék borítású járdát építenek a tehermentesítő mellé, ahogy az első ütemben épült szakasz mentén is történt.

Az út a szélessége, valamint a teljes hosszban kiépített közvilágítás miatt népszerű lehet akár a kerékpárosok számára is. Ettől függetlenül természetesen tervezik a kerékpárút hálózat fejlesztését a városközponttól a nyugati irányba is, de ennek nyomvonala még nem dőlt el.

Gecse Péter utalt rá, a zajcsökkentés érdekében a teljes útszakaszon a 14 centi vastag aszfaltburkolatot környezetbarát MOL gumibitumen felhasználásával építették meg. Tavasszal pedig mérni fogják a zajterhelést, és ha indokolt, védőfalat húznak fel. Tervezik a belső tehermentesítő körgyűrű befejezését is, ami a stadion mögött folytatódna, de ehhez a vasútvonal áthelyezésére lenne szükség.

Arany Gábor

hozzászólás
2016. január 07., 05:10 szerző: Arany Gábor

Facebook

Hozzászólások