Hírek

2016.03.31. 15:18

Újabb zalai igazgatók csatlakoztak az "Én tényleg tanítanék..." felhíváshoz

Nagykanizsa - Keszthelyi, illetve Lenti térségében működő iskolák vezetői is csatlakoztak az "Én tényleg tanítanék..." elnevezésű, Zalaegerszegről indult igazgatói kezdeményezéshez.

Az MTI-hez csütörtökön eljuttatott dokumentumok szerint hat keszthelyi általános iskola és középiskola igazgatója, valamint Lentiből, Rédicsről és Pákáról összesen kilenc alsó- és középfokú oktatási intézmény vezetője is csatlakozott aláírásával a kezdeményezéshez.

A lenti járásban dolgozó igazgatók szerint az oktatásügy problémáira és felvetéseire csakis a köznevelési kerekasztalnál folytatott kommunikáció adhatja a leghatékonyabb válaszokat.

Március 22-én kilenc zalaegerszegi oktatási intézmény igazgatója tett közzé felhívást, amelyben időt kértek a hivatalos tárgyalások lefolytatására. Közleményükben az áll: a közoktatás helyzetével kapcsolatos tiltakozások hatására személyi változások történtek, megkezdődött a párbeszéd az oktatásirányítás és a pedagógusok között.

Az aláírók felidézték: 2015 novemberében jelent meg a miskolci Herman Ottó Gimnázium tantestületének nyílt levele, amelyhez sok közösség és magánszemély is csatlakozott, "elindítva ezzel azt a folyamatot, amelynek során az oktatásirányítás - felismerve több hibás döntését és annak következményeit - hozzálátott a rendszer átalakításához".

A szakmai alapú megbeszéléseket azonban "politikai indíttatású megnyilvánulások zavarták meg". Egyrészt a hozzá nem értő és félrevezető elemzések, másrészt egyes csoportok és emberek "felhatalmazás nélküli, gyakran szakmai alapokat nélkülöző, vagy pártpolitikai indíttatású megszólalásai" - sorolták.

Hozzátették: "adjunk időt" a hivatalos tárgyalások lefolytatására - "köznevelési kerekasztal, kormány és sztrájkbizottság" -, valamint bizalmat az új oktatási államtitkárnak, aki "elődeivel ellentétben partnernek tekinti a pedagógusokat".

Azt írták, nem várható, hogy néhány hét alatt minden kérdésben megállapodás születik. Egyes problémák alaposabb kutató- és tervezőmunkát igényelnek - fogalmaztak, példaként említve a nemzeti alaptanterv átalakítását és a tanulók túlterheltségének kérdését.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!