Tudomány

2016.05.24. 05:51

Kifelé mutató linkekkel javítható a Google helyezés! (x)

Már régóta tudjuk, hogy a kifelé mutató linkekkel javítható a helyezés a találati listán, de sokáig csak kevesen alkalmazták ezt a módszert. Most a Reboot nevű online marketing ügynökség esettanulmánya is rávilágított arra a tényre, hogy igenis megéri a kifelé linkelés.

A csapat tíz, még sosem használt domaint vásárolt, melyeket egyszerre regisztráltak és azonos tárhelyen helyeztek el. Kerestek egy olyan kifejezést, amivel eddig még nem lehetett találkozni, ez pedig nem más lett, mint a „Phylandocic”. Ezt a kifejezést hatszor említették egyes domaineken. Továbbá minden cikkben említettek olyan ismert és neves oldalakat, mint az Oxford University, a Genome Research Institute, valamint a Cambridge University.

Az elhelyezett cikkek jellemzően 300 szavasak voltak, hasonló szövegkörnyezettel, szövegezéssel, és a kulcsszavak is körülbelül ugyanott helyezkedtek el bennük. A cikkek felében kaptak helyet meglinkelt intézmények, felében pedig csak az említett intézmények kerültek elhelyezésre, linkelés nélkül. Az indexelésre akkor került sor, amikor az oldalak teljesen készen álltak, s ekkor a Search Console segítségét kérték. Először egy külső linkkel nem rendelkező, majd egy azzal bíró domaint, és így felváltva mindet. Elhelyeztek továbbá még egy eddig ismeretlen kulcsszót is a cikkekben, ez lett az Ancludixis, melyet horgonyszövegként sem alkalmaztak még soha. Öt hónapon keresztül mérték a kulcsszó helyezéseit.

Mire jutott a tanulmány öt hónap után?

2016. február 16-án zárult a kísérlet, mely egyértelműen alátámasztotta, hogy a kifelé linkelés pozitív hatással van a Google találati listáján való elhelyezkedésre. Az első egy-két hétben még vegyes eredményeket értek el a domainek, viszont utána már világosan látható, hogy a kifelé linkelő cikkeket tartalmazó oldalak előkelőbb helyezéseknek örvendhettek. Ez a tendencia a harmadik-negyedik hónaptól még inkább erősödni látszott, és az első öt domain az lett, amelyek külső linkeket tartalmaznak.

Arra is fény derült, hogy a Google nem horgonyszöveg alapján ítélte meg az egyes cikkeket, hanem az azokban elhelyezett külső hivatkozások szerint. Kiderült, hogy legalább hat hétre van szükség, míg a helyezések javulni látszanak. Az esetleges mozgások a találati listán valószínűleg a Google algoritmusmódosításainak tudhatóak be. Az érintett domaineken a cikkek nem rendelkeztek külső hivatkozással, így valószínűsíthető, hogy a tartalmat érintő frissítésről lehetett szó.

Milyen következtetések vonhatóak le?

A tanulmányból egyértelműen kiderült tehát, hogy a cikkekben elhelyezett külső linkek pozitív hatással vannak a rangsorolásra. Hazánkban még sokan óvakodnak a kifelé mutató linkek elhelyezésétől, pedig ez a kísérlet is rámutat, hogy megéri élni az általuk kínált lehetőségekkel. A megfelelő linkek használatával az olvasó számára is érdekesebb lesz a cikk, ráadásul a linkerő elvesztésétől sem kell tartani sok állítással ellenben. Nyilván, nem a konkurenciát kell támogatni kulcsszavas linkekkel, sokkal inkább célszerű arra törekedni, hogy mi lehet hasznos a felhasználó számára.

Mit gondol a Google a külső linkekről?

A Google munkatársa, John Mueller is nyilatkozott a témával kapcsolatban, szerinte nem jár keresőoptimalizálási előnnyel a külső linkelés. A tapasztalatok azonban pont az ellenkezőjét bizonyították be, de hát nem is várható el a Google-tól, hogy megnevezzen olyan tényeket, melyek kifejezetten előnyöket biztosítanának a weboldalak számára. A téma kapcsán egyébként 2009-ben Matt Cutts is nyilatkozott. Akkoriban még kissé világosabban fogalmazott a keresőóriás, ugyanis az információk szerint a rossz minőségű oldalakra történő kifelé linkelés az oldal iránti bizalom csökkenését vonta maga után. Természetesen fordítva is igaz volt ez akkortájt, s napjainkban sincs másként. Mint bebizonyosodott, érdemes a gyakorlatban ellenőrizni és tesztelni az egyes elméleti téziseket, hiszen a mostani tanulmányból is kiderült, hogy a Google szakember állításával szemben igenis megéri a kifelé történő linkelést használni keresőoptimalizálási céllal.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!