Zalaegerszeg

2014.04.23. 12:04

Pénzügyi panaszok

Zalaegerszeg - Az ügyfelek április közepe óta a megyeszékhelyeken működő kormányablakokban is benyújthatják pénzügyi fogyasztóvédelmi panaszaikat - tájékoztatta a Zalai Hírlapot a Magyar Nemzeti Bank és a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium.

Horváth A. Attila

A közigazgatási tárca, a jegybank és a kormányhivatalok vezetői megállapodtak abban, hogy e beadványok kitöltését segítik a helyi ügyintézők, majd továbbítják azokat az MNB Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központjának vagy a Pénzügyi Békéltető Testületnek. Szeptember 15-ig értékelik a tapasztalatokat, ezután az MNB, a KIM és a helyi kormánymegbízottak dönthetnek a pénzügyi fogyasztóvédelmi együttműködés további kiterjesztéséről, tehát arról, hogy a megyeszékhelyen kívüli kormányablakokban is beadhatók legyenek a pénzügyi panaszok. A tájékoztatás szerint a fogyasztók pénzügyi kiszolgáltatottságának csökkentése és a pénzügyi fogyasztóvédelmi jogorvoslat érvényesítése a cél. Az MNB tavaly közel 48 ezer fogyasztóvédelmi kérelmet, illetve ügyfélszolgálati megkeresést kezelt országosan.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!