2006.09.02. 02:28
Kiterjesztik az útdíjakat
Zalaegerszeg - Az úthálózat védelmével, tehermentesítésével magyarázza a közlekedési tárca azt a tervet, miszerint jövőre fizetővé tennék a tranzitúttá minősített főutakat is.
A Gazdasági és Közlekedési Minisztériumban (GKM) munkaterv készült arról, hogy az útdíjfizetési kötelezettséget kiterjesztik a gyorsforgalmi utakra, főutakra, a 7,5 tonnánál nagyobb súlyú tehergépjárművek számára. Ábrahám Gergely, a GKM szóvivője érdeklődésünkre elmondta: - A minisztériumban több terv is készül az útdíjakkal kapcsolatban, ami nyilvánosságra került, egy munkaanyag, döntés még nem született róla. Az országon átmenő teherforgalom nagy károkat okoz az egyébként is rossz állapotban levő úthálózaton. Egy tehergépjármű terhelése megegyezik 30 ezer gépkocsi hatásával, ennyivel erősebben terheli az utat. Az a célunk, hogy az úthálózat ne romoljon tovább, és figyelembe vegyük az önkormányzatok, a lakosság panaszait is - mondta a tárca szóvivője.
Elsősorban a külföldről érkező, nemzetközi teherfuvarozóktól szeretnének úthasználati díjat szedni, ahol csak lehet, visszakényszerítve őket az autópályára, amit költségkímélésből sokszor kikerülnek. Külföldi és hazai fuvarozót az útdíj szempontjából nem lehet megkülönböztetni, erre a felvetésünkre elmondta, az alsóbbrendű fizetős utakra és az autópályákra ugyanaz a matrica lesz érvényes, amit a hazai vállalkozók többsége egyébként is kivált.
Zalai fuvarozó cégektől is érdeklődve, az egerszegi Gergely Trans Kft. vezetője, Gergely Sándor elmondta, a szomszédos országokon áthaladva mindenhol fizetik az autópálya-használatot, csak úgy tudnak haladni, s itthon is. Így nem tart jelentős pluszköltségtől. - Mi egész éves autópálya-matricát veszünk Magyarországon minden autónkra. Elég gyakran járok Szombathely, Csorna, Győr irányába is, amerre szinte nem lehet már közlekedni. Biztos, hogy valamit lépni kellett volna már régen a tehermentesítés érdekében. A főutakon nagy a forgalom, de vannak elviselhetetlen forgalmú tranzitutak. Például a Rajka-Rédics közötti vonal, amit a lengyel, litván, szlovák, lett, észt kamionok észak-olasz tranzitútként használnak. Teljesen tönkre van - mondta a 7 kamionnal fuvarozó cég vezetője a 86-osról.
Köves László, a Gartner Trans Kft. vezetője megjegyezte, ez a lépés inkább azokat a belföldi fuvarozókat érintheti érzékenyen, akiknek eddig nem volt szükségük éves autópálya-matricára.
Juhász Tibor, a Magyar Közút Kht. zalai igazgatója elmondta, még velük, szakmabeliekkel sem ismertette a minisztérium a tervet, de van még jó pár, hatalmas forgalmú összekötő út is, amit a kamionok túlzott mértékben használnak, mint például a Letenye-Lenti, Tornyiszentmiklós-Lenti közötti tranzitút. Az a célunk, hogy az úthálózat ne romoljon tovább
Elsősorban a külföldről érkező, nemzetközi teherfuvarozóktól szeretnének úthasználati díjat szedni, ahol csak lehet, visszakényszerítve őket az autópályára, amit költségkímélésből sokszor kikerülnek. Külföldi és hazai fuvarozót az útdíj szempontjából nem lehet megkülönböztetni, erre a felvetésünkre elmondta, az alsóbbrendű fizetős utakra és az autópályákra ugyanaz a matrica lesz érvényes, amit a hazai vállalkozók többsége egyébként is kivált.
Zalai fuvarozó cégektől is érdeklődve, az egerszegi Gergely Trans Kft. vezetője, Gergely Sándor elmondta, a szomszédos országokon áthaladva mindenhol fizetik az autópálya-használatot, csak úgy tudnak haladni, s itthon is. Így nem tart jelentős pluszköltségtől. - Mi egész éves autópálya-matricát veszünk Magyarországon minden autónkra. Elég gyakran járok Szombathely, Csorna, Győr irányába is, amerre szinte nem lehet már közlekedni. Biztos, hogy valamit lépni kellett volna már régen a tehermentesítés érdekében. A főutakon nagy a forgalom, de vannak elviselhetetlen forgalmú tranzitutak. Például a Rajka-Rédics közötti vonal, amit a lengyel, litván, szlovák, lett, észt kamionok észak-olasz tranzitútként használnak. Teljesen tönkre van - mondta a 7 kamionnal fuvarozó cég vezetője a 86-osról.
Köves László, a Gartner Trans Kft. vezetője megjegyezte, ez a lépés inkább azokat a belföldi fuvarozókat érintheti érzékenyen, akiknek eddig nem volt szükségük éves autópálya-matricára.
Juhász Tibor, a Magyar Közút Kht. zalai igazgatója elmondta, még velük, szakmabeliekkel sem ismertette a minisztérium a tervet, de van még jó pár, hatalmas forgalmú összekötő út is, amit a kamionok túlzott mértékben használnak, mint például a Letenye-Lenti, Tornyiszentmiklós-Lenti közötti tranzitút. Az a célunk, hogy az úthálózat ne romoljon tovább
Elsősorban a külföldről érkező, nemzetközi teherfuvarozóktól szeretnének úthasználati díjat szedni, ahol csak lehet, visszakényszerítve őket az autópályára, amit költségkímélésből sokszor kikerülnek. Külföldi és hazai fuvarozót az útdíj szempontjából nem lehet megkülönböztetni, erre a felvetésünkre elmondta, az alsóbbrendű fizetős utakra és az autópályákra ugyanaz a matrica lesz érvényes, amit a hazai vállalkozók többsége egyébként is kivált.
Zalai fuvarozó cégektől is érdeklődve, az egerszegi Gergely Trans Kft. vezetője, Gergely Sándor elmondta, a szomszédos országokon áthaladva mindenhol fizetik az autópálya-használatot, csak úgy tudnak haladni, s itthon is. Így nem tart jelentős pluszköltségtől. - Mi egész éves autópálya-matricát veszünk Magyarországon minden autónkra. Elég gyakran járok Szombathely, Csorna, Győr irányába is, amerre szinte nem lehet már közlekedni. Biztos, hogy valamit lépni kellett volna már régen a tehermentesítés érdekében. A főutakon nagy a forgalom, de vannak elviselhetetlen forgalmú tranzitutak. Például a Rajka-Rédics közötti vonal, amit a lengyel, litván, szlovák, lett, észt kamionok észak-olasz tranzitútként használnak. Teljesen tönkre van - mondta a 7 kamionnal fuvarozó cég vezetője a 86-osról.
Köves László, a Gartner Trans Kft. vezetője megjegyezte, ez a lépés inkább azokat a belföldi fuvarozókat érintheti érzékenyen, akiknek eddig nem volt szükségük éves autópálya-matricára.
Juhász Tibor, a Magyar Közút Kht. zalai igazgatója elmondta, még velük, szakmabeliekkel sem ismertette a minisztérium a tervet, de van még jó pár, hatalmas forgalmú összekötő út is, amit a kamionok túlzott mértékben használnak, mint például a Letenye-Lenti, Tornyiszentmiklós-Lenti közötti tranzitút. Az a célunk, hogy az úthálózat ne romoljon tovább
Zalai fuvarozó cégektől is érdeklődve, az egerszegi Gergely Trans Kft. vezetője, Gergely Sándor elmondta, a szomszédos országokon áthaladva mindenhol fizetik az autópálya-használatot, csak úgy tudnak haladni, s itthon is. Így nem tart jelentős pluszköltségtől. - Mi egész éves autópálya-matricát veszünk Magyarországon minden autónkra. Elég gyakran járok Szombathely, Csorna, Győr irányába is, amerre szinte nem lehet már közlekedni. Biztos, hogy valamit lépni kellett volna már régen a tehermentesítés érdekében. A főutakon nagy a forgalom, de vannak elviselhetetlen forgalmú tranzitutak. Például a Rajka-Rédics közötti vonal, amit a lengyel, litván, szlovák, lett, észt kamionok észak-olasz tranzitútként használnak. Teljesen tönkre van - mondta a 7 kamionnal fuvarozó cég vezetője a 86-osról.
Köves László, a Gartner Trans Kft. vezetője megjegyezte, ez a lépés inkább azokat a belföldi fuvarozókat érintheti érzékenyen, akiknek eddig nem volt szükségük éves autópálya-matricára.
Juhász Tibor, a Magyar Közút Kht. zalai igazgatója elmondta, még velük, szakmabeliekkel sem ismertette a minisztérium a tervet, de van még jó pár, hatalmas forgalmú összekötő út is, amit a kamionok túlzott mértékben használnak, mint például a Letenye-Lenti, Tornyiszentmiklós-Lenti közötti tranzitút. Az a célunk, hogy az úthálózat ne romoljon tovább
Zalai fuvarozó cégektől is érdeklődve, az egerszegi Gergely Trans Kft. vezetője, Gergely Sándor elmondta, a szomszédos országokon áthaladva mindenhol fizetik az autópálya-használatot, csak úgy tudnak haladni, s itthon is. Így nem tart jelentős pluszköltségtől. - Mi egész éves autópálya-matricát veszünk Magyarországon minden autónkra. Elég gyakran járok Szombathely, Csorna, Győr irányába is, amerre szinte nem lehet már közlekedni. Biztos, hogy valamit lépni kellett volna már régen a tehermentesítés érdekében. A főutakon nagy a forgalom, de vannak elviselhetetlen forgalmú tranzitutak. Például a Rajka-Rédics közötti vonal, amit a lengyel, litván, szlovák, lett, észt kamionok észak-olasz tranzitútként használnak. Teljesen tönkre van - mondta a 7 kamionnal fuvarozó cég vezetője a 86-osról.
Köves László, a Gartner Trans Kft. vezetője megjegyezte, ez a lépés inkább azokat a belföldi fuvarozókat érintheti érzékenyen, akiknek eddig nem volt szükségük éves autópálya-matricára.
Juhász Tibor, a Magyar Közút Kht. zalai igazgatója elmondta, még velük, szakmabeliekkel sem ismertette a minisztérium a tervet, de van még jó pár, hatalmas forgalmú összekötő út is, amit a kamionok túlzott mértékben használnak, mint például a Letenye-Lenti, Tornyiszentmiklós-Lenti közötti tranzitút. Az a célunk, hogy az úthálózat ne romoljon tovább
Köves László, a Gartner Trans Kft. vezetője megjegyezte, ez a lépés inkább azokat a belföldi fuvarozókat érintheti érzékenyen, akiknek eddig nem volt szükségük éves autópálya-matricára.
Juhász Tibor, a Magyar Közút Kht. zalai igazgatója elmondta, még velük, szakmabeliekkel sem ismertette a minisztérium a tervet, de van még jó pár, hatalmas forgalmú összekötő út is, amit a kamionok túlzott mértékben használnak, mint például a Letenye-Lenti, Tornyiszentmiklós-Lenti közötti tranzitút. Az a célunk, hogy az úthálózat ne romoljon tovább
Köves László, a Gartner Trans Kft. vezetője megjegyezte, ez a lépés inkább azokat a belföldi fuvarozókat érintheti érzékenyen, akiknek eddig nem volt szükségük éves autópálya-matricára.
Juhász Tibor, a Magyar Közút Kht. zalai igazgatója elmondta, még velük, szakmabeliekkel sem ismertette a minisztérium a tervet, de van még jó pár, hatalmas forgalmú összekötő út is, amit a kamionok túlzott mértékben használnak, mint például a Letenye-Lenti, Tornyiszentmiklós-Lenti közötti tranzitút. Az a célunk, hogy az úthálózat ne romoljon tovább
Juhász Tibor, a Magyar Közút Kht. zalai igazgatója elmondta, még velük, szakmabeliekkel sem ismertette a minisztérium a tervet, de van még jó pár, hatalmas forgalmú összekötő út is, amit a kamionok túlzott mértékben használnak, mint például a Letenye-Lenti, Tornyiszentmiklós-Lenti közötti tranzitút. Az a célunk, hogy az úthálózat ne romoljon tovább
Juhász Tibor, a Magyar Közút Kht. zalai igazgatója elmondta, még velük, szakmabeliekkel sem ismertette a minisztérium a tervet, de van még jó pár, hatalmas forgalmú összekötő út is, amit a kamionok túlzott mértékben használnak, mint például a Letenye-Lenti, Tornyiszentmiklós-Lenti közötti tranzitút. Az a célunk, hogy az úthálózat ne romoljon tovább