38 sarujából hármat cserélni kell

2024.08.27. 10:00

Szeptember 2-től várhatóan két hétre teljes egészében lezárják a Kőröshegyi völgyhidat

Szeptember 2-től várhatóan két hétre teljes egészében le kell zárni a Kőröshegyi völgyhidat. A nyári vakációra tekintettel, a munkát az iskolakezdés utánra ütemezik, a forgalom legkisebb mértékű zavarása érdekében, írj a honlapján a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

Zaol.hu

A saruk cseréje egy előre tervezett munkálat, a híd biztonságos, jó állapotban van.

Forrás: Illusztráció/Shutterstock

Fotó: feelthedrone

Az évenkénti hídvizsgálatokból és a félévente tartandó hídszemlékből, valamint a tavaszi próbaemelések eredményéből derült ki, a Kőröshegyi völgyhíd 38 sarujából három már erősen elhasználódott, és hamarosan ki kell cserélni. A 2007-ben épült 1872 méter hosszú hídon ez lesz az első ilyen beavatkozás (sarucsere).

A saruk a híd speciális elemei, amelyek lehetővé teszik a hídszerkezet szabályozott mozgását, biztosítva ezzel a híd stabilitását. Az elmúlt 17 évben elhasználódott szerkezeti elemek egyenként közel 10 tonna súlyúak, méretük pedig darabonként 2x2x0,35 méter.

A nagy precizitást igénylő sarucsere csak forgalomtól elzárt hídon történhet, ráadásul úgy, hogy közben a híd szerkezetét pár centiméterre el kell emelni a pillérektől. Vagyis gyakorlatilag kiemelik a helyéről a hidat. Emiatt szeptember 2-tól várhatóan két hétre teljes egészében le kell zárni a Kőröshegyi völgyhidat.

A pályazár idejére kijelölt terelőutak az alábbiak:

  • A Budapest felől érkezőknek Zamárdi felső / Siófok nyugat csomópontban kell elhagyni a pályát és Balatonszárszónál lehet visszatérni.
  • Az országhatár felől közlekedőknek Balatonszárszó csomópontban kell elhagyni a pályát és Zamárdi felső / Siófok nyugatnál lehet visszatérni.

Fontos megjegyezni, hogy a saruk cseréje egy előre tervezett munkálat, a híd biztonságos, jó állapotban van. Továbbá, a saruk cseréjével egy időben pályazár mellett a teljes keresztmetszetben (4 helyen) felújításra kerülnek a dilatációs elemek korrózió elleni bevonatai is. A tavaly indult szintrehozás során nemcsak a tönkrement burkolatokat cserélik a gyorsforgalmi utakon országszerte 2025-ig 538 km-en, de mintegy 200 hidat és felüljárót is megújítanak, köztük több nagy hidat is, például az M7-es völgyhídját is.

Az aktuális munkákról az MKIF honlapján tájékozódhatnak.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában