Maratoni, negyvenórás munka a tesztpályán

2 órája

Éjszaka is aszfaltozik a világon egyedülálló híd finisher Zalaegerszegen (exkluzív fotókkal, videóval)

Nem mindennapi látvány fogadta az újságírókat hétfőn este Zalaegerszegen, éjszaka is aszfaltoztak a gépek az oválpályán. Negyven órán keresztül folyamatosan, 12 órás váltott műszakban dolgoznak a szakemberek az AVL-ZalaZONE Járműipari Tesztpálya legújabb elemén. Az oválpálya körívén csak speciálisan, ezzel a megszakítás nélküli technológiával tud tökéletes minőséget elérni a világon egyedülálló híd finisher, tájékoztatta lapunkat Vigh László országgyűlési képviselő.

Mozsár Eszter

A munkagépek fényében, a zalaegerszegi oválpályán sötétben is aszfaltoznak

Fotó: Pezzetta Umberto

Nappal is egyedülálló élmény volt közelebbről szemügyre venni az SMB Strabag Max Bögl híd finishere és a függesztett úthengerek munkáját, ám az éjszakai megvilágítás még különlegesebbé tette a speciális munkát. A kopóréteget vitték fel az oválpályán a gépek.

híd finisher
Így aszfaltozik éjszaka a világon egyedülálló híd finisher, aminek nyomában a függesztett úthengerek járnak
Fotó: Pezzetta Umberto

Éjszaka is aszfaltozik a híd finisher

- Azért van szükség a folyamatos munkára, mert a technológia nem engedi meg, hogy most leálljanak a gépek, hézagmentesen kell felvinni az aszfaltot, illetve az 1200-1400 méteres íveknél felborulnának az úthengerek – felelte érdeklődésünkre Vigh László. - A 4600 méter hosszú oválpálya építésének utolsó szakaszában vagyunk, az összes munkával várhatóan még év végéig végez a kivitelező. A tesztpálya napján, 2025. május 19-én szeretnénk átadni a legújabb és legmodernebb elemet.

Májusban adják át az oválpályát

A politikus hozzátette, ez az éjszakai aszfaltozás nagyon nagy precizitást, speciális logisztikát kíván az építőktől. Ahogy írtuk, a világon csupán kettő olyan gép létezik, amely egyszerre tudja a 12-14 méter közötti aszfaltsávot 47 fokos dőlésszögben húzni. A finisher melletti, különböző ívű palástokkal ellátott úthengereket ugyancsak erre a feladatra álmodták meg a mérnökök. A speciális munkagépeket a szervizúton közlekedő úthengerek tartják. Az AVL ZalaZONE Járműipari Tesztpálya azért különleges, mert a konkurens, 25-30 éves létesítményekhez képest Európa legmodernebb komplexuma. Az oválpályát várhatóan azok a német és közép-kelet-európai gyártó cégek használják majd, amelyek általánosságban a tesztpályát is.  

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában