2024.09.02. 07:53
Lezárták az M7-esen a Kőröshegyi völgyhidat
Lezárták a kőröshegyi völgyhidat hétfőn.
A saruk cseréje egy előre tervezett munkálat, a híd biztonságos, jó állapotban van.
Forrás: Illusztráció/Shutterstock
Fotó: feelthedrone
Az évenkénti hídvizsgálatokból és a félévente tartandó hídszemlékből, valamint a tavaszi próbaemelések eredményéből derült ki, a Kőröshegyi völgyhíd 38 sarujából három már erősen elhasználódott, ki kell cserélni, közölte korábban a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A 2007-ben épült 1872 méter hosszú hídon ez az első ilyen beavatkozás. Az MKIF a közleményben ismertette: a saruk a híd speciális elemei, amelyek lehetővé teszik a hídszerkezet szabályozott mozgását, biztosítva ezzel a híd stabilitását. Ezek az elemek egyenként közel 10 tonna súlyúak, méretük pedig darabonként 2x2x0,35 méter.
A nagy precizitást igénylő sarucsere csak forgalomtól elzárt hídon történhet, ráadásul úgy, hogy közben a híd szerkezetét pár centiméterre el kell emelni a pillérektől. Vagyis gyakorlatilag kiemelik a helyéről a hidat.
Emiatt hétfőn lezárták várhatóan két hétre a Kőröshegyi völgyhidat. Hangsúlyozták ugyanakkor, hogy a saruk cseréje előre tervezett munkálat, a híd biztonságos, jó állapotban van. Továbbá, a saruk cseréjével egy időben pályazár mellett a teljes keresztmetszetben (4 helyen) felújítják a dilatációs elemek korrózió elleni bevonatait is.
A pályazár idejére kijelölt terelőutak az alábbiak:
- A Budapest felől érkezőknek Zamárdi felső / Siófok nyugat csomópontban kell elhagyni a pályát és Balatonszárszónál lehet visszatérni.
- Az országhatár felől közlekedőknek Balatonszárszó csomópontban kell elhagyni a pályát és Zamárdi felső / Siófok nyugatnál lehet visszatérni.
A híd zárásról és a terelőutakról az önkormányzatokat értesítették. A saruk cseréjével egy időben pályazár mellett a teljes keresztmetszetben (4 helyen) felújításra kerülnek a dilatációs elemek korrózió elleni bevonatai is!
A tavaly indult szintrehozás során nemcsak a tönkrement burkolatokat cseréljük a gyorsforgalmi utakon országszerte 2025-ig 538 km-en, de mintegy 200 hidat és felüljárót is megújítanak, köztük több nagy hidat is, például az M7-es völgyhídját is.