A legjobbak egymilliós ösztöndíjjal lesznek gazdagabbak

2 órája

Fókuszban a Balaton

Rekordszámú hallgató jelentkezett a CheckINN Turisztikai Innovációs Ötletversenyre. Ezúttal „fókuszban a Balaton” a jelszó, vagyis a résztvevők fejlesztéseikkel kifejezetten Magyarország legnépszerűbb desztinációjára koncentrálnak.

Péter B. Árpád

Fókuszban a Balaton – ez most lesz először tematika a verseny történetében. Képünkön a tavalyi legjobbak. Fotó: CheckINN

A Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány immár hatodik alkalommal rendezi meg az ötletversenyt, amelyre ezúttal több mint száz egyetemista jelentkezett. Ők 47 innovációs ötletet nyújtottak be, igazodva a verseny szándékához: fókuszban a Balaton. A legjobb koncepciók megalkotói egymilliós ösztöndíjjal lesznek gazdagabbak.

Te hogyan újítanád meg a turizmust? – ezúttal a fókuszban a Balaton áll. Fotó: CheckINN

Fókuszban a Balaton

A CheckINN célja a turizmus népszerűsítése, valamint az innovatív gondolkodásmód ösztönzése a felsőoktatásban résztvevő hallgatók körében, akik a szakmai utánpótlást jelentik. A megmérettetés idén kiemelt népszerűségnek örvend, a résztvevők pedig jobbára 3-3 fős csapatokban versengenek, bár akadnak egyéni indulók is – összeségében 16 egyetemről. Most mindenki a Balaton fejlesztésének lázában ég. 

A MATE-ról is érkeztek

A szervezők szerint ez a turizmus legfontosabb, egyetemistáknak szóló hazai programja, amely változatlanul a budapesti Corvinus Egyetem hallgatói között a legnépszerűbb, innen érkezett a jelentkezők több mint harmada. A létszám alapján a képzeletbeli dobogóra a győri Széchenyi István Egyetem, valamint a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatói kerültek, de ott van a sorban a Pécsi Tudományegyetem, a Pannon Egyetem és a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem is. A verseny egyébként nem csupán a turizmus-vendéglátás szakos hallgatók körében népszerű. 

Munkában a zsűri, amelynek általában nehéz dolga van. Fotó: CheckINN

A tíz legjobb ötlet

A szervezők arról adtak tájékoztatást: a fiatalok új szemléletmóddal közelítenek a gazdasági és környezeti fenntarthatósághoz, emellett lényeges szempont számukra az edukáció s az élményközpontú utazás is. A beérkezett pályamunkák közül a szakmai zsűri kiválasztja a 10 legjobb ötletet, a továbbjutók pedig a második körben már mentorokkal dolgozhatnak együtt.

Különleges témák és ötletek sorjáznak a versenyen. Itt éppen arra biztatnak: a ló két füle közül fedezzük fel Magyarországot. Fotó: CheckINN

Kiváló mentori csapat

Ennek során a hallgatók a saját szakterületükön kiemelkedő szakemberekkel együttműködve fejleszthetik, csiszolhatják saját koncepciójukat, s együtt dolgozzák ki az üzleti stratégiájukat is. A viadal végén pedig mindezt turisztikai szakemberekből álló zsűri előtt mutatják be. 

A CheckINN mentori csapatához idén csatlakozott H. Horváth Orsolya turisztikai szakértő, Valde Orsolya, a Paloznaki Jazzpiknik alapítója, Lobenwein Norbert, a SopronFest és a STRAND alapítója, a MOL Nagyon Balaton egyik vezetője, valamint Hegedűs Attila turisztikai szakértő és tanácsadó is. 

A CheckINN-ről

  • a CheckINN a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány égisze alatt jött létre
  • a szervezet s e verseny célja a turizmus népszerűsítése, valamint az innovatív gondolkodásmód ösztönzése a felsőoktatásban résztvevő hallgatók körében
  • a CheckINN olyan turisztikai innováció-menedzsment platform, amelyet a szolgáltatások minőségi megújítására kész kreatív elmék, innovatív ötletgazdák s az újító gondolatok képviselői számára hoztak létre

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában